Przykład mechanizmu bilansującego scoring i odległość do pasażera:
Kierowca mający 1km do pasażera jednocześnie 500 m dalej niż inny Kierowca może uzyskać nad nim pierwszeństwo mając lepszy scoring o daną wartość punktów ale przy odległości do pasażera 2 km ta sama przewaga punktowa już nie wystarczy. Im większa odległość do pasażera tym wpływ scoringu maleje.
Czy przeglądanie terminówek zaliczane jest do aktywności?
NIE o ile Kierowca robi to na zajętym
Jak wpływa przerwa w pracy na scoring?
Dni w których Kierowca nie jest aktywny nie są zaliczane do scoringu.
Czy można mieć długa przerwę bez spadku scoringu?
Brak aktywności przez 25 kolejnych dni nie wpływa na spadek scoringu.
Co się dzieje ze scoringiem przy dłuższej nieobecności?
Każdy dzień powyżej 25 nieaktywnych dni zaliczany jest do scoringu (przyjmowany jest jako jeden z 20 dni z których liczony jest średnia do scoringu).
Jaki scoring ma nowy Kierowca?
Nowy Kierowca na start otrzymuje 87% maksymalnego wyniku dziennego scoringu. Scoring ten utrzymuje się przez pierwsze 7 dni po których doliczają się średnie z kolejnych dni wypracowane przez Kierowcę aż do 20 najlepszych wyników z 22 dni branych do średniej.
Czy suwak pokazuje punkty i miejsce Kierowcy w kolejce?
Suwak pokazuje wynik punktowy Kierowcy (średnią wyników dziennych braną pod uwagę w procesie przydzielania zleceń. Skrajnie po prawej jest najlepszy wynik punktowy a po lewej najgorszy wynik punktowy. Miejsce na pasku odpowiada miejscu na osi od najgorszego do najlepszego wyniku. Pomiędzy wynikiem Kierowcy mogą być inni kierowcy o ile mają takie wyniki ale nie muszą, wielu Kierowców może mieć to samo lub zbliżone miejsce uzyskując podobny wynik punktowy.
Dlaczego liczymy osiągnięcia za 7 dni nie miesiąc?
Długi okres zdobywania odznak i ważności nagród byłby podatny na różne okoliczności zewnętrzne oraz mniej zachęcający i pogłębiający różnice pomiędzy Kierowcami o różnym scoringu.
Jak liczone są przerwy i niepełne godziny dostępności?
Do dobowego scoringu liczona jest łączna liczba pełnych godzin na bazie sumy wszystkich minut dostępności w ciągu danej doby.
Z jakiego okresu liczona jest jakość pracy do podstawowego wyniku scoringu:
Jakość brana do scoringu dziennego dotyczy wyłącznie dnia poprzedniego.
Jak traktujemy pasy dla dzieci zamiast fotelika?
Z uwagi na brak możliwości wyboru fotelika przez pasażera, różne opinie firm certyfikujących wobec pasów “Smart Kid Belt”, oraz zmienne oczekiwania pasażerów co do zakresu wagowego fotelika i podejście do pasów zamiast fotelika nie punktujemy tej funkcji w scoringu.
Czy każde anulowanie zlecenia terminowego lub bieżącego obniża scoring?
Tak, każda anulacja, brak reakcji, rozłączenie Internetu lub wyjście z aplikacji oznacza anulację i spadek jakości.
Czy Kierowcy będą wiedzieć o przyznanych reklamacjach i pochwałach?
Tak, Kierowcy będą informowani oraz proszeni o wyjaśnienia przed uznaniem reklamacji.
Ile punktów przyznawane jest w zależności od rodzaju kursu?
Na obecną chwilę: kurs zwykły, Bilet iTaxi dzień = 1 pkt., biznes, Bilet iTaxi noc = 2 pkt., terminówka = 3 pkt., VIP = 4 pkt., nasłuch +2 pkt. do każdego rodzaju kursu.