Aktualizacje
WAŻNE!
Zanim zgłosisz błąd- upewnij się, że pracujesz na najnowszej wersji aplikacji.
Możesz tez ustawić w swoim telefonie automatyczne aktualizowanie aplikacji- dzięki temu zawsze będziesz na czasie 🙂
Instrukcja
LOGOWANIE
Aby odzyskać hasło należy podać: numer umowy, numer licencji oraz podać nowe hasło.
Rejestracja:
Skontaktuj się z nami, by dołączyć od iTaxi!
WAŻNE!
Wiadomości znajdziesz także w menu (w osobnej zakładce).
STATUS ``ZAJĘTY``
W statusie “zajęty” masz trzy ciekawe opcje:
- wolny – kończący (tzw. zlecenia “na czarno”)
- ustawienie adresu docelowego
- kurs na żądanie.
Uwaga: status zmienisz używając przełącznika, który znajduje się w górnym, prawym rogu aplikacji.
TYPY ZLECEŃ
Uwaga: gdy włączysz w-k albo ustawisz adres docelowy, będziesz otrzymywać zlecenia tego typu i możesz sam zdecydować, czy chcesz je zrealizować, czy też nie.
Za odrzucenie tych zleceń nie spadają Ci statystyki. Warto jednak je realizować, żeby te statystyki poprawić 🙂
Uwaga: zewnętrzny pasek postępu w kole (kolor pomarańczowy) oznacza, ile czasu masz na podjęcie decyzji odnośnie tego zlecenia.
Czy wiesz, że…
Dzięki temu, że dasz znać naszemu systemowi gdzie jedziesz- będzie on próbował proponować Ci zlecenia właśnie z tej okolicy zanim się tam znajdziesz. Im więcej Kierowców wpisuje adresy docelowe- tym większa optymalizacja dolotów dla wszystkich.
Czy wiesz, że…
Dzięki temu, że widoczne jest oznaczenie zlecenia wiesz dokładnie jaki rodzaj kursu realizujesz.
Niektóre z kursów jak np. zlecenie terminowe oznaczone ikonką zegara liczą się za 3 pkt. do Super Priorytetu.
Kursy oznaczone jako VIP mają szczególny priorytet (4 pkt.)
Kursy biznesowe oznaczone “krawacikiem” charakteryzuje wyższy stopień pewności realizacji. Znaczek Biletu charakterystyczny jest dla zleceń z ceną gwarantowaną (Uwaga!! Kursy Bilet iTaxi realizowane w taryfie nocnej również liczą się za 2 pkt. do Super Priorytetu)
Kurs z Nasłuchem oznaczony gwiazdką liczy sięw zależności od rodzaju zlecenia +2 dodatkowe punkty do Super Priorytetu (np. zlecenie VIP z nasłuchem liczy się jak 4+2)
STATUS ``WOLNY``
Na środku górnego paska widzisz podsumowanie swoich statystyk i informację, czy w danej chwili są tzw. “godziny szczytu”.
W lewym górnym rogu znajdziesz menu.
Dolny czarny pasek to dodatkowe menu z opcjami dostępu: do giełdy, Twoich zleceń i listy Stref.
Jeśli klikniesz w ikonkę “domku”, wrócisz do strony startowej aplikacji.
ZLECENIE W STATUSIE ``WOLNY``
Jeśli przyjmiesz to zlecenie i je zrealizujesz, podniesiesz swoje statystyki. Natomiast jeśli je odrzucisz, to statystyki ulegną pogorszeniu. Informację o tym, jaki wpływ na statystyki ma Twoja decyzja, poznasz po strzałeczce na przycisku (w górę – dobrze, albo w dół – źle).
Uwaga: zewnętrzny pasek postępu w kole (kolor pomarańczowy) wskazuje ile czasu pozostało Ci na podjęcie decyzji odnośnie tego zlecenia.
W KURSIE
- skorzystać z mapy (po kliknięciu w ikonkę powiększenia mapy zapełni ona cały ekran)
- skorzystać z nawigacji
- zobaczyć: dane adresowe (w tym adres docelowy, jeśli pasażer podał) i dane pasażera wraz z komentarzem. Tu też pojawią się informacje o filtrach, jeśli pasażer je wybrał (np. “zwierzęta”).
Po kliknięciu “Czekam” pojawi się licznik czasu oczekiwania.
W MOMENCIE OCZEKIWANIA NA PASAŻERA
- zobaczysz dodatkowe dane pasażera: typ płatności
- sprawdzisz stawkę za km w jakiej realizujesz kurs
Po kliknięciu “Pasażer wsiadł” pojawi się możliwość zakończenia kursu.
KOŃCZENIE KURSU
- najpierw klikasz “wolny-kończący”, dzięki temu system wyświetli Ci zlecenia w pobliżu i będziesz mógł zdecydować, czy chcesz je przyjąć
- następnie wybierasz “zakończ” – wtedy przechodzisz do płatności za kurs.
PAMIĘTAJ
PŁATNOŚĆ
Uwaga: w przypadku kursów z dopłatami za filtry: PREMIUM, BUS, KOMBI, dopłaty doliczą się automatycznie i nie trzeba ich wpisywać. W aplikacji pokaże się stosowna i wyraźna informacja!
UWAGA
PODSUMOWANIE PŁATNOŚCI
Gdy klikniesz “OK”, płatność zacznie być procesowana. Jeśli zakończy się powodzeniem, zobaczysz komunikat w kolorze zielonym!
PAMIĘTAJ
PROBLEM Z PŁATNOŚCIĄ
Jeśli nie ud się przeprocesować płatności- sugerujemy zmienić płatność na gotówkę lub skontaktować się z Centralą iTaxi.
BILET ITAXI
Wycena Biletu iTaxi uwzględnia stawkę zł/km floty iTaxi, zawiera opłatę czasową, jest porównywalna ze wskazaniem taksometru I taryfy, obejmuje przejazd najkrótszą drogą na trasie z pkt. A do pkt. B, wycena jest zależna od popytu i podaży lecz nie mniejsza niż stawka zł/km we flocie iTaxi.
BILET ITAXI - zmiana adresu
BILET ITAXI - rozliczenie po anulacji lub zmianie kursu
opłata za kurs = cena umowna wyjściowa + dodatkowa cena umowna o wartości (wskazanie taksometru – cena umowna wyjściowa)
GIEŁDA
W podglądzie zleceń na giełdzie widzisz od razu filtry, jakie ustawił pasażer – łatwiej jest Ci zdecydować czy chcesz przyjąć takie zlecenie, czy też nie.
Nasłuch
Zlecenia z nasłuchem, po nieudanych próbach wydania normalnymi metodami, oczekują na pojawienie się pierwszego Kierowcy w okolicy, który może przyjąć takie zlecenie do realizacji. Mogą to więc być zlecenie zarówno z krótkim jak i dłuższym dojazdem.
Jak działa nasłuch?
Co określony czas system sprawdza, czy w promieniu wydawania zleceń jest wolna taksówka. Jeśli jest, to zlecenie jest do niej wysyłane. Jeśli jest więcej niż jedna taksówka, wybór następuje zgodnie z algorytmem, z tą różnicą, że zlecenie będzie wydawane do skutku (lecz nie dłużej niż 30 minut). Przykładowo, w przypadku, gdzie nagle pojawi się 5 taksówek w promieniu wydawania, zlecenie będzie wysyłane kolejno do każdego, w kolejności zgodnej z algorytmem.
Jeśli kierowca odrzuci zlecenie to więcej do niego nie zostanie ono wysłane.
Gdy zlecenie nasłuchowe czeka na przyjęcie jest przez cały czas obecne na giełdzie krótkoterminowej. Jedynie w momencie, gdy jest wysyłane do wolnej taksówki to znika z giełdy (na czas kierowania zlecenia bezpośrednio do taksówkarza). Gdy taksówkarz go nie przyjmie powraca na giełdę.
Zlecenia z nasłuchu nie występują w statusie WK i z adresu docelowego, dotyczą tylko statusu wolny.
Po przyjęciu zlecenia jest ono obsługiwane dokładnie tak samo, jak zwykłe zlecenie.
Kiedy zlecenie może stać się nasłuchem?
- Zlecenie dla osoby oznaczonej VIP przeszło przez algorytm i nie zostało skutecznie wydane.
- Zlecenie terminowe nie zostało wydane na 20 minut przed terminem
- Kierowca wypisał się z terminówki na mniej niż 20 minut przed terminem
Oznaczenia kursów z nasłuchem
Zlecenia z nasłuchem oznaczone są gwiazdką.
WAŻNE!
- Zlecenia z nasłuchem liczone są x3 do Jakości Pracy oraz x3 do SP
- Odrzucenie takiego zlecenia również jest liczone z mnożnikiem 3 (oznacza to że anulowanie zlecenia z nasłuchem = anulowanie 3 zleceń zwykłych)
Sygnalizowane jest to poprzez podwójne strzałki przy przyciskach przyjęcia, odrzucenia i anulowania zlecenia.
GIEŁDA
Uwaga: Przypomnienie o terminówce zamówionej na godziny dzienne 6:00-21:59 pokazuje się w aplikacji na 17 min przed czasem rozpoczęcia, natomiast przypomnienie o terminówce zamówionej na godziny nocne 22:00-5:59 pokazuje się na 40 min . przed czasem rozpoczęcia.
MOJE ZLECENIA
Uwaga: tutaj zobaczysz też zlecenia w-k i z adresu docelowego, które przyjąłeś będąc w innym kursie.
STREFY
Listę stref znajdziesz klikając w przycisk w dolnym prawym rogu.
Jeśli masz uprawnienia do jakiejś strefy – widzisz możliwość zalogowania do niej. Przycisk jest aktywny – żółty – tylko wtedy, gdy jesteś w pobliżu tej strefy. Gdy się od niej oddalisz, będzie nieaktywny – szary.
Na przycisku logowania widzisz dwa kółeczka: R (reda) i K (koperty) – liczby przy nich oznaczają, ile samochodów jest aktualnie zalogowanych w tych miejscach.
REDA I KOPERTY
Koperty – to są faktyczne miejsca postojowe w danej Strefie (np. na Lotnisku Chopina). Widzisz ile czasu czekasz na kurs. Gdy pasażer wsiądzie, klikasz “Rozpocznij kurs”.
ROZPOCZĘCIE KURSU ZE STREFY
Masz trzy możliwości:
- możesz zrealizować ten kurs z pasażerem “bez konta” – oznacza to, że pasażer nie chce połączyć swojego konta w iTaxi z tym kursem i zapłaci gotówką albo karta płatniczą
- możesz zweryfikować pasażera i zrealizować kurs “z kontem pasażera” – oznacza to, że pasażer woli mieć kurs w swojej historii i np. zapłaci aplikacją albo jest to klient biznesowy. Pasażer widzi wtedy kurs w swojej aplikacji
- “voucher” – oznacza to, że pasażer chce użyć vouchera biznesowego i kurs zostanie rozliczony bezgotówkowo.
KURS ZE STREFY Z KONTEM PASAŻERA
- po wyborze tej opcji pojawi się proces weryfikacji pasażera w trzech prostych krokach
- po zakończeniu weryfikacji możesz kliknąć “koniec kursu”; następnie pojawi się ekran do wpisywania kwot.
WERYFIKACJA KONTA PASAŻERA
Pasażer podaje numer telefonu. Klikasz “Wyślij kod” i pasażer otrzymuje kod weryfikacyjny.
Wpisujesz kod weryfikacyjny w aplikacji i klikasz “Sprawdź kod”.
Następie wybierasz konto pasażera z listy kont (jeśli pasażer ma więcej niż jedno)- zapytaj Pasażera, pod które ze swoich kont chce podpiąć kurs.
WERYFIKACJA VOUCHERA
Wystarczy wpisać kod vouchera (kod podaje pasażer). Klikasz “Sprawdź voucher” – jeśli jest poprawny otrzymasz powiadomienie, a kurs będzie rozliczony bezgotówkowo!
PO ZWERYFIKOWANIU KONTA LUB VOUCHERA
PŁATNOŚĆ W KURSACH ZE STREF
Po wpisaniu i zatwierdzeniu kwot będziesz informowany na bieżąco o statusie płatności.
TERMINÓWKI A KURSY ZE STREF
KURS NA ŻĄDANIE
- zweryfikować pasażera poprzez voucher
- sparować pasażera aplikacyjnego z jego kontem używając opcji z kodem, wysłanym sms-em lub e-mailem.
MENU APLIKACJI
- giełdy zleceń
- swoich zleceń
- wiadomości
- statystyk
- trybu nocnego.
Możesz też zajrzeć do ustawień swojego profilu, sprawdzić mapę taksówek iTaxi czy skontaktować się z nami!
STATYSTYKI
Poczytaj więcej o statystykach– warto to wiedzieć!
WIADOMOŚCI
W menu znajdziesz sekcję “Wiadomości”, a tam listę wszystkich informacji, jakie otrzymujesz od iTaxi. Możesz wrócić do tych informacji, gdy masz ochotę i czas.
Zawsze czytaj dokładnie wysyłane komunikaty.
PROFIL
Pamiętaj: w profilu możesz dowolnie zmieniać atrybuty:
dzięki temu, jeśli np. nie możesz danego dnia zabrać pasażera ze zwierzakiem, po prostu wyłącz ten filtr, a system nie wyśle Ci zleceń od pasażerów, którzy szukają właśnie przewozu zwierząt.
Zmiany zostaną uwzględnione w ciągu kilku minut.
TRYB NOCNY
MAPA KIEROWCÓW
ALARM
Jeśli klikniesz przypadkowo, możesz alarm wyłączyć tak samo, jak go włączyłeś.
Uwaga: opcja “alarm” to nie zabawka. Nasza centrala ma pełną procedurę reagowania, w tym powiadomienie odpowiednich służb. Nie baw się tą opcją. Ważne jest, aby centrala reagowała faktycznie wtedy, gdy któryś z kolegów czy koleżanek potrzebuje realnej pomocy!
Rodzaje płatności
Czy wiesz, że...
Z punktu widzenia Kierowcy rodzajów płatności jest jednak mniej:
- płatność przez Aplikację [podpięta karta, Google Pay, Apple Pay, BLIK],
- płatność biznesowa
- płatność gotówką
- płatność kartą w terminalu
W przypadku płatności przez Aplikację oraz płatności biznesowej- pieniądze przekazujemy Ci w stałych okresach rozliczeniowych na konto wskazane przez Ciebie podczas podpisywania umowy z iTaxi.
W przypadku płatności gotówkowej oraz płatności kartą bezpośrednio u Ciebie w terminalu- pieniądze trafiają bezpośrednio do Ciebie.
Kiedy Kierowca wystawia fakturę Pasażerowi?
W przypadku, kiedy mamy do czynienia z Klientem indywidualnym [płatność przez Aplikację lub płatność gotówkowa] iTaxi jest jedynie pośrednikiem. Dlatego Kierowca ma obowiązek wydać paragon za swoje usługi oraz, na życzenie Klienta, wystawić za daną usługę fakturę.