Aktualizacje
WAŻNE!
Zanim zgłosisz błąd- upewnij się, że pracujesz na najnowszej wersji aplikacji.
Możesz tez ustawić w swoim telefonie automatyczne aktualizowanie aplikacji- dzięki temu zawsze będziesz na czasie 🙂
Instrukcja
LOGOWANIE
Aby odzyskać hasło należy podać: numer umowy, numer licencji oraz podać nowe hasło.
Rejestracja:
Skontaktuj się z nami, by dołączyć od iTaxi!
WAŻNE!
Wiadomości znajdziesz także w menu (w osobnej zakładce).
STATUS ``ZAJĘTY``
W statusie “zajęty” masz trzy ciekawe opcje:
- wolny – kończący (tzw. zlecenia “na czarno”)
- ustawienie adresu docelowego
- kurs na żądanie.
Uwaga: status zmienisz używając przełącznika, który znajduje się w górnym, prawym rogu aplikacji.
TYPY ZLECEŃ
Uwaga: gdy włączysz w-k albo ustawisz adres docelowy, będziesz otrzymywać zlecenia tego typu i możesz sam zdecydować, czy chcesz je zrealizować, czy też nie.
Za odrzucenie tych zleceń nie spadają Ci statystyki. Warto jednak je realizować, żeby te statystyki poprawić 🙂
Uwaga: zewnętrzny pasek postępu w kole (kolor pomarańczowy) oznacza, ile czasu masz na podjęcie decyzji odnośnie tego zlecenia.
Czy wiesz, że…
Dzięki temu, że dasz znać naszemu systemowi gdzie jedziesz- będzie on próbował proponować Ci zlecenia właśnie z tej okolicy zanim się tam znajdziesz. Im więcej Kierowców wpisuje adresy docelowe- tym większa optymalizacja dolotów dla wszystkich.
Czy wiesz, że…
Dzięki temu, że widoczne jest oznaczenie zlecenia wiesz dokładnie jaki rodzaj kursu realizujesz.
Niektóre z kursów jak np. zlecenie terminowe oznaczone ikonką zegara liczą się x2 do Super Priorytetu.
Kursy oznaczone jako VIP mają szczególny priorytet.
Kursy biznesowe oznaczone “krawacikiem” charakteryzuje wyższy stopień pewności realizacji. Znaczek Biletu charakterystyczny jest dla zleceń z ceną gwarantowaną (Uwaga!! Kursy Bilet iTaxi realizowane w taryfie nocnej również liczą się x2 do Super Priorytetu)
Kurs z Nasłuchem oznaczony gwiazdką liczy się x3 do Super Priorytetu
STATUS ``WOLNY``
Na środku górnego paska widzisz podsumowanie swoich statystyk i informację, czy w danej chwili są tzw. “godziny szczytu”.
W lewym górnym rogu znajdziesz menu.
Dolny czarny pasek to dodatkowe menu z opcjami dostępu: do giełdy, Twoich zleceń i listy Stref.
Jeśli klikniesz w ikonkę “domku”, wrócisz do strony startowej aplikacji.
ZLECENIE W STATUSIE ``WOLNY``
Jeśli przyjmiesz to zlecenie i je zrealizujesz, podniesiesz swoje statystyki. Natomiast jeśli je odrzucisz, to statystyki ulegną pogorszeniu. Informację o tym, jaki wpływ na statystyki ma Twoja decyzja, poznasz po strzałeczce na przycisku (w górę – dobrze, albo w dół – źle).
Uwaga: zewnętrzny pasek postępu w kole (kolor pomarańczowy) wskazuje ile czasu pozostało Ci na podjęcie decyzji odnośnie tego zlecenia.
W KURSIE
- skorzystać z mapy (po kliknięciu w ikonkę powiększenia mapy zapełni ona cały ekran)
- skorzystać z nawigacji
- zobaczyć: dane adresowe (w tym adres docelowy, jeśli pasażer podał) i dane pasażera wraz z komentarzem. Tu też pojawią się informacje o filtrach, jeśli pasażer je wybrał (np. “zwierzęta”).
Po kliknięciu “Czekam” pojawi się licznik czasu oczekiwania.
W MOMENCIE OCZEKIWANIA NA PASAŻERA
- zobaczysz dodatkowe dane pasażera: typ płatności
- sprawdzisz stawkę za km w jakiej realizujesz kurs
Po kliknięciu “Pasażer wsiadł” pojawi się możliwość zakończenia kursu.
KOŃCZENIE KURSU
- najpierw klikasz “wolny-kończący”, dzięki temu system wyświetli Ci zlecenia w pobliżu i będziesz mógł zdecydować, czy chcesz je przyjąć
- następnie wybierasz “zakończ” – wtedy przechodzisz do płatności za kurs.
PAMIĘTAJ
PŁATNOŚĆ
Uwaga: w przypadku kursów z dopłatami za filtry: PREMIUM, BUS, KOMBI, dopłaty doliczą się automatycznie i nie trzeba ich wpisywać. W aplikacji pokaże się stosowna i wyraźna informacja!
UWAGA
PODSUMOWANIE PŁATNOŚCI
Gdy klikniesz “OK”, płatność zacznie być procesowana. Jeśli zakończy się powodzeniem, zobaczysz komunikat w kolorze zielonym!
PAMIĘTAJ
PROBLEM Z PŁATNOŚCIĄ
Jeśli nie ud się przeprocesować płatności- sugerujemy zmienić płatność na gotówkę lub skontaktować się z Centralą iTaxi.
BILET ITAXI
Wycena Biletu iTaxi uwzględnia stawkę zł/km floty iTaxi, zawiera opłatę czasową, jest porównywalna ze wskazaniem taksometru I taryfy, obejmuje przejazd najkrótszą drogą na trasie z pkt. A do pkt. B, wycena jest zależna od popytu i podaży lecz nie mniejsza niż stawka zł/km we flocie iTaxi.
BILET ITAXI - zmiana adresu
BILET ITAXI - rozliczenie po anulacji lub zmianie kursu
opłata za kurs = cena umowna wyjściowa + dodatkowa cena umowna o wartości (wskazanie taksometru – cena umowna wyjściowa)
GIEŁDA
W podglądzie zleceń na giełdzie widzisz od razu filtry, jakie ustawił pasażer – łatwiej jest Ci zdecydować czy chcesz przyjąć takie zlecenie, czy też nie.
Nasłuch
Zlecenia z nasłuchem, po nieudanych próbach wydania normalnymi metodami, oczekują na pojawienie się pierwszego Kierowcy w okolicy, który może przyjąć takie zlecenie do realizacji. Mogą to więc być zlecenie zarówno z krótkim jak i dłuższym dojazdem.
Jak działa nasłuch?
Co określony czas system sprawdza, czy w promieniu wydawania zleceń jest wolna taksówka. Jeśli jest, to zlecenie jest do niej wysyłane. Jeśli jest więcej niż jedna taksówka, wybór następuje zgodnie z algorytmem, z tą różnicą, że zlecenie będzie wydawane do skutku (lecz nie dłużej niż 30 minut). Przykładowo, w przypadku, gdzie nagle pojawi się 5 taksówek w promieniu wydawania, zlecenie będzie wysyłane kolejno do każdego, w kolejności zgodnej z algorytmem.
Jeśli kierowca odrzuci zlecenie to więcej do niego nie zostanie ono wysłane.
Gdy zlecenie nasłuchowe czeka na przyjęcie jest przez cały czas obecne na giełdzie krótkoterminowej. Jedynie w momencie, gdy jest wysyłane do wolnej taksówki to znika z giełdy (na czas kierowania zlecenia bezpośrednio do taksówkarza). Gdy taksówkarz go nie przyjmie powraca na giełdę.
Zlecenia z nasłuchu nie występują w statusie WK i z adresu docelowego, dotyczą tylko statusu wolny.
Po przyjęciu zlecenia jest ono obsługiwane dokładnie tak samo, jak zwykłe zlecenie.
Kiedy zlecenie może stać się nasłuchem?
- Zlecenie dla osoby oznaczonej VIP przeszło przez algorytm i nie zostało skutecznie wydane.
- Zlecenie terminowe nie zostało wydane na 20 minut przed terminem
- Kierowca wypisał się z terminówki na mniej niż 20 minut przed terminem
Oznaczenia kursów z nasłuchem
Zlecenia z nasłuchem oznaczone są gwiazdką.
WAŻNE!
- Zlecenia z nasłuchem liczone są x3 do Jakości Pracy oraz x3 do SP
- Odrzucenie takiego zlecenia również jest liczone z mnożnikiem 3 (oznacza to że anulowanie zlecenia z nasłuchem = anulowanie 3 zleceń zwykłych)
Sygnalizowane jest to poprzez podwójne strzałki przy przyciskach przyjęcia, odrzucenia i anulowania zlecenia.
GIEŁDA
Uwaga: przypomnimy Ci o terminówce na 18 minut przed jej rozpoczęciem!
MOJE ZLECENIA
Uwaga: tutaj zobaczysz też zlecenia w-k i z adresu docelowego, które przyjąłeś będąc w innym kursie.
STREFY
Listę stref znajdziesz klikając w przycisk w dolnym prawym rogu.
Jeśli masz uprawnienia do jakiejś strefy – widzisz możliwość zalogowania do niej. Przycisk jest aktywny – żółty – tylko wtedy, gdy jesteś w pobliżu tej strefy. Gdy się od niej oddalisz, będzie nieaktywny – szary.
Na przycisku logowania widzisz dwa kółeczka: R (reda) i K (koperty) – liczby przy nich oznaczają, ile samochodów jest aktualnie zalogowanych w tych miejscach.
REDA I KOPERTY
Koperty – to są faktyczne miejsca postojowe w danej Strefie (np. na Lotnisku Chopina). Widzisz ile czasu czekasz na kurs. Gdy pasażer wsiądzie, klikasz “Rozpocznij kurs”.
ROZPOCZĘCIE KURSU ZE STREFY
Masz trzy możliwości:
- możesz zrealizować ten kurs z pasażerem “bez konta” – oznacza to, że pasażer nie chce połączyć swojego konta w iTaxi z tym kursem i zapłaci gotówką albo karta płatniczą
- możesz zweryfikować pasażera i zrealizować kurs “z kontem pasażera” – oznacza to, że pasażer woli mieć kurs w swojej historii i np. zapłaci aplikacją albo jest to klient biznesowy. Pasażer widzi wtedy kurs w swojej aplikacji
- “voucher” – oznacza to, że pasażer chce użyć vouchera biznesowego i kurs zostanie rozliczony bezgotówkowo.
KURS ZE STREFY Z KONTEM PASAŻERA
- po wyborze tej opcji pojawi się proces weryfikacji pasażera w trzech prostych krokach
- po zakończeniu weryfikacji możesz kliknąć “koniec kursu”; następnie pojawi się ekran do wpisywania kwot.
WERYFIKACJA KONTA PASAŻERA
Pasażer podaje numer telefonu. Klikasz “Wyślij kod” i pasażer otrzymuje kod weryfikacyjny.
Wpisujesz kod weryfikacyjny w aplikacji i klikasz “Sprawdź kod”.
Następie wybierasz konto pasażera z listy kont (jeśli pasażer ma więcej niż jedno)- zapytaj Pasażera, pod które ze swoich kont chce podpiąć kurs.
WERYFIKACJA VOUCHERA
Wystarczy wpisać kod vouchera (kod podaje pasażer). Klikasz “Sprawdź voucher” – jeśli jest poprawny otrzymasz powiadomienie, a kurs będzie rozliczony bezgotówkowo!
PO ZWERYFIKOWANIU KONTA LUB VOUCHERA
PŁATNOŚĆ W KURSACH ZE STREF
Po wpisaniu i zatwierdzeniu kwot będziesz informowany na bieżąco o statusie płatności.
TERMINÓWKI A KURSY ZE STREF
KURS NA ŻĄDANIE
- zweryfikować pasażera poprzez voucher
- sparować pasażera aplikacyjnego z jego kontem używając opcji z kodem, wysłanym sms-em lub e-mailem.
MENU APLIKACJI
- giełdy zleceń
- swoich zleceń
- wiadomości
- statystyk
- trybu nocnego.
Możesz też zajrzeć do ustawień swojego profilu, sprawdzić mapę taksówek iTaxi czy skontaktować się z nami!
STATYSTYKI
Poczytaj więcej o statystykach– warto to wiedzieć!
WIADOMOŚCI
W menu znajdziesz sekcję “Wiadomości”, a tam listę wszystkich informacji, jakie otrzymujesz od iTaxi. Możesz wrócić do tych informacji, gdy masz ochotę i czas.
Zawsze czytaj dokładnie wysyłane komunikaty.
PROFIL
Pamiętaj: w profilu możesz dowolnie zmieniać atrybuty:
dzięki temu, jeśli np. nie możesz danego dnia zabrać pasażera ze zwierzakiem, po prostu wyłącz ten filtr, a system nie wyśle Ci zleceń od pasażerów, którzy szukają właśnie przewozu zwierząt.
Zmiany zostaną uwzględnione w ciągu kilku minut.
TRYB NOCNY
MAPA KIEROWCÓW
ALARM
Jeśli klikniesz przypadkowo, możesz alarm wyłączyć tak samo, jak go włączyłeś.
Uwaga: opcja “alarm” to nie zabawka. Nasza centrala ma pełną procedurę reagowania, w tym powiadomienie odpowiednich służb. Nie baw się tą opcją. Ważne jest, aby centrala reagowała faktycznie wtedy, gdy któryś z kolegów czy koleżanek potrzebuje realnej pomocy!
Rodzaje płatności
Czy wiesz, że...
Z punktu widzenia Kierowcy rodzajów płatności jest jednak mniej:
- płatność przez Aplikację [podpięta karta, Google Pay, Apple Pay, BLIK],
- płatność biznesowa
- płatność gotówką
- płatność kartą w terminalu
W przypadku płatności przez Aplikację oraz płatności biznesowej- pieniądze przekazujemy Ci w stałych okresach rozliczeniowych na konto wskazane przez Ciebie podczas podpisywania umowy z iTaxi.
W przypadku płatności gotówkowej oraz płatności kartą bezpośrednio u Ciebie w terminalu- pieniądze trafiają bezpośrednio do Ciebie.
Kiedy Kierowca wystawia fakturę Pasażerowi?
W przypadku, kiedy mamy do czynienia z Klientem indywidualnym [płatność przez Aplikację lub płatność gotówkowa] iTaxi jest jedynie pośrednikiem. Dlatego Kierowca ma obowiązek wydać paragon za swoje usługi oraz, na życzenie Klienta, wystawić za daną usługę fakturę.