Aktualizacje

WAŻNE!

Pamiętaj, żeby zawsze mieć aktualna wersję aplikacji. Aktualizacje to nie tylko nowe funkcjonalności, ale również poprawki występujących wcześniej błędów.

Zanim zgłosisz błąd- upewnij się, że pracujesz na najnowszej wersji aplikacji.

Możesz tez ustawić w swoim telefonie automatyczne aktualizowanie aplikacji- dzięki temu zawsze będziesz na czasie 🙂

Wymagania systemowe

Aplikacja dostępna jest w Sklep Play – “iTaxi Kierowca K3”. Minimalne wymagania to Android 6.
Aplikacja nie jest dostępna na IOS (IPhone)

Instrukcja

LOGOWANIE

Aby się zalogować należy podać numer licencji i hasło.
Aby odzyskać hasło należy podać: numer umowy, numer licencji oraz podać nowe hasło.

Rejestracja:

Skontaktuj się z nami, by dołączyć od iTaxi!

WAŻNE

Pamiętaj o zmianie hasła na własne!

Kurs na żądanie

Po zalogowaniu w statusie “zajęty”  (górny pasek ma kolor czerwony) jest możliwość rozpoczęcia kursu na żądanie.
Kurs na żądanie można utworzyć dla:

  • sparowania aplikacji Klienta (z kontem pasażera),
  • obsługi Vouchera
  • kursu “z łapki” (bez konta pasażera)

Status ``wolny``

Status “wolny” poznasz po zielonym kolorze paska górnego menu. Przełączenie się w ten tryb oznacza, że czekasz na kursy z iTaxi.

Na środku górnego paska widzisz podsumowanie swoich statystyk i informację, czy w danej chwili są tzw. “godziny szczytu”.

W lewym górnym rogu znajdziesz menu.

Dolny czarny pasek to dodatkowe menu z opcjami dostępu: do giełdy, Twoich zleceń i listy Stref oraz mapy Kierowców

Jeśli klikniesz w ikonkę “domku”, wrócisz do strony startowej aplikacji.

 

Typy zleceń

Zlecenia w kolorze zielonym – są to zlecenia obowiązkowe, dedykowane do konkretnego kierowcy. Oznaczają dojazd do 4km i 10 min.

Jeśli przyjmiesz to zlecenie i je zrealizujesz, podniesiesz swoje statystyki. Natomiast jeśli je odrzucisz, to statystyki ulegną pogorszeniu. Informację o tym, jaki wpływ na statystyki ma Twoja decyzja, poznasz po strzałeczce na przycisku (w górę – dobrze, albo w dół – źle).

Uwaga: zewnętrzny pasek postępu w kole (kolor pomarańczowy) wskazuje ile czasu pozostało Ci na podjęcie decyzji odnośnie tego zlecenia.

Zlecenia w kolorze szarym – są to zlecenia gdzie któryś z parametrów 4 km lub 10 min. został nieznacznie przekroczony. Odrzucenie tego zlecenia nie ma wpływu na statystyki Kierowcy

Czy wiesz że...

…dzięki używaniu adresu docelowego i opcji W-K możesz optymalizować swoje doloty?

Dzięki temu, że dasz znać naszemu systemowi gdzie jedziesz- będzie on próbował proponować Ci zlecenia właśnie z tej okolicy zanim się tam znajdziesz. Im więcej Kierowców wpisuje adresy docelowe- tym większa optymalizacja dolotów dla wszystkich.

Czy wiesz że...

… jest to szczególnie ważny rodzaj zleceń:

  • Do obsługi klientów VIP
  • niepodjętych terminówek

Zlecenie wydane jest do pierwszego wolnego Kierowcy, który spełnia wymagane kryteria do realizacji tego zlecenia.

Odrzucenie takiego lecenia powoduje duży spadek priorytetu do zleceń, natomiast przyjęcie i realizacja daje REKOMPENSATĘ w postaci pierwszeństwa do kolejnego kursu.

Czy wiesz że...

Jeżeli do Kierowcy jest kierowane zlecenie może on je odrzucić podając przyczynę. Odrzucenie zlecenia powoduje spadek priorytetu do zleceń oprócz 2 przypadków:

  1. W przypadku gdy Kierowca ma przyjęte zlecenie terminowe na godzinę przed terminem realizacji tego zlecenia widzi on kursy z adresem docelowym. Na liście powodów odrzucenia pojawia się pozycja “mam terminówkę” której zaznaczenie powoduje, że odrzucone zlecenie nie powoduje spadku priorytetu do zleceń.
  2. W przypadku anulacji kursu z powodu braku pasażera również nie ma spadku priorytetu do zleceń. Powód ten można zaznaczyć po 10 minutowym oczekiwaniu i 2 próbach kontaktu z Pasażerem za pomocą połączenia telefonicznego lub komunikatora.

W kursie

Gdy rozpoczniesz kurs, możesz:

  • skorzystać z mapy (po kliknięciu w ikonkę powiększenia mapy zapełni ona cały ekran)
  • skorzystać z nawigacji
  • zobaczyć: dane adresowe (w tym adres docelowy, jeśli pasażer podał) i dane pasażera wraz z komentarzem. Tu też pojawią się informacje o filtrach, jeśli pasażer je wybrał (np. “zwierzęta”).

Po kliknięciu “Czekam” pojawi się licznik czasu oczekiwania.

W momencie oczekiwania na pasażera

  • zobaczysz dodatkowe dane pasażera: typ płatności
  • sprawdzisz stawkę za km w jakiej realizujesz kurs

Po kliknięciu “Pasażer wsiadł” pojawi się możliwość zakończenia kursu.

Kończenie kursu

  • najpierw klikasz “wolny-kończący”, dzięki temu system wyświetli Ci zlecenia w pobliżu i będziesz mógł zdecydować, czy chcesz je przyjąć
  • następnie wybierasz “zakończ” – wtedy przechodzisz do płatności za kurs.

Pamiętaj

Jeśli pasażer nie podał adresu docelowego podczas zamawiania kursu, możesz dodać adres w prosty sposób już w trakcie kursu. Dzięki temu pasażer czuje się bezpiecznie, gdyż ma podgląd trasy w swojej aplikacji.
Dodanie adresu docelowego pozwoli również systemowi rozpoznać i zaproponować Ci kolejny kurs w okolicy gdzie będziesz kończył zlecenie.

Płatność

W momencie płatności zobaczysz ekran do wpisywania kwot. W zależności od typu kursu (płatności pasażera) widoczne będą pola: opłata taksometru, inne opłaty i napiwek (nie zawsze się pojawia – zależnie od preferencji pasażera może on w swojej aplikacji sam dodać napiwek).

Uwaga: w przypadku kursów z dopłatami za filtry: BUS, KOMBI, dopłaty doliczą się automatycznie i nie trzeba ich wpisywać. W aplikacji pokaże się stosowna i wyraźna informacja!

Dodatkowa opcja: pasażer w swojej aplikacji może zmienić typ płatności nawet po rozpoczęciu kursu. Jeśli pasażer wykona taką akcję, otrzymasz powiadomienie. Dane pasażera w kursie zaktualizują się automatycznie.

Po wpisaniu kwot pojawi się ekran podsumowania (zobaczysz jeszcze raz: jakie kwoty zostały wpisane i w które pola). W tym momencie możesz jeszcze wrócić do edycji kwoty.

Gdy klikniesz “OK”, płatność zacznie być procesowana. Jeśli zakończy się powodzeniem, zobaczysz komunikat w kolorze zielonym!
W przypadku płatności u kierowcy (gotówką albo karta płatniczą) zobaczysz stosowny komunikat i pamiętaj, by rozliczyć się z pasażerem!

Problem z płatnością

Jeśli pojawi się problem z płatnością np. aplikacją, zobaczysz stosowne komunikaty.

Jeśli nie udało się przeprocesować płatności- sugerujemy zmienić płatność na gotówkę lub skontaktować się z Centralą iTaxi.

Cena gwarantowana

Warunki dla zlecenia z Ceną Gwarantowaną to: kurs na teraz, podany adres początkowy i końcowy.

Wycena zlecenia z Ceną Gwarantowaną uwzględnia max. stawkę zł/km floty iTaxi, zawiera opłatę czasową, jest porównywalna ze wskazaniem taksometru I i II taryfy, obejmuje przejazd na trasie z pkt. A do pkt. B , wycena jest zależna od popytu i podaży lecz nie mniejsza niż stawka zł/km we flocie iTaxi.

Zmiana adresu

Przyjmując zlecenie z Ceną Gwarantowaną Kierowca zobowiązany jest zrealizować kurs najkrótszą trasą w podanej wycenie.
W przypadku zmiany adresu docelowego cena przestaje obowiązywać, po wpisaniu nowego adresu docelowego kurs należy zrealizować i rozliczyć według wskazania taksometru.

W przypadku zmian w kursie i zerwania warunków przejazdu z Ceną Gwarantowaną podczas kończenia kursu należy zaznaczyć box umożliwiający edycję ceny, a następnie wpisać cenę z taksometru w okno Opłata taksometru. Na kasie fiskalnej należy wystawić paragon na cenę umowną, a następnie drugi paragon na cenę umowną w celu uzupełnienia należności do pełnego wskazania taksometru.  

opłata za kurs = cena umowna wyjściowa + dodatkowa cena umowna o wartości (wskazanie taksometru – cena umowna wyjściowa)

Giełda

Na giełdzie zleceń zobaczysz wszystkie dostępne zlecenia do 48 h do przodu. Możesz zlecenia posortować – wybierz najwygodniejszy dla siebie filtr.

W podglądzie zleceń na giełdzie widzisz od razu filtry, jakie ustawił pasażer – łatwiej jest Ci zdecydować czy chcesz przyjąć takie zlecenie, czy też nie.

Jeśli chcesz zapisać się na jakieś zlecenie – wejdź w szczegóły kursu i kliknij “Zapisz się”. W przypadku terminówek, będziemy Cię prosić o potwierdzenie.

Uwaga: Przypomnienie o terminówce zamówionej na godziny dzienne 6:00-21:59 pokazuje się w aplikacji na 15 min przed czasem rozpoczęcia, natomiast przypomnienie o terminówce zamówionej na godziny nocne 22:00-5:59 pokazuje się na 40 min. przed czasem rozpoczęcia.

Moje zlecenia

Wszystkie zlecenia, na które się zapiszesz, możesz podejrzeć w zakładce “Moje zlecenia”. Tutaj też “rozpoczynasz” terminówkę, gdy np. zapisałeś się na nią dużo wcześniej.

Uwaga: tutaj zobaczysz też zlecenia w-k i z adresu docelowego, które przyjąłeś będąc w innym kursie.

Strefy postojowe

W iTaxi masz dostęp do Stref Postojowych: lotnisk czy stref specjalnych (np. przy okazji imprez).

Listę stref znajdziesz klikając w pinezkę w dolnym prawym rogu.

Jeśli masz uprawnienia do jakiejś strefy – widzisz możliwość zalogowania do niej. Przycisk jest aktywny – czarny – tylko wtedy, gdy jesteś w pobliżu tej strefy. Gdy się od niej oddalisz, będzie nieaktywny – szary.

Obok przycisku logowania widzisz ile jest miejsc dostępnych na danej strefie i ilu kierowców jest zalogowanych .

Reda – jest to najczęściej parking w pobliżu danej Strefy. Po zalogowaniu widzisz listę samochodów, które są zalogowane i stoją na tym parkingu razem z Tobą.

Koperty – to są faktyczne miejsca postojowe w danej Strefie (np. na Lotnisku Chopina). Widzisz ile czasu czekasz na kurs. Gdy pasażer wsiądzie, klikasz “Rozpocznij kurs”.

Logując się w Strefie Postojowej możesz zdecydować czy przyjmujesz tylko zlecenia ze strefy czy również z miasta. Swój wybór możesz zmienić używając switcha który jest widoczny na górze ekranu.

Weryfikacja Vouchera

Weryfikacja pasażera z voucherem jest bardzo prosta i zajmie Ci tylko chwilę.

Wystarczy wpisać kod vouchera (kod podaje pasażer). Klikasz “Sprawdź voucher” –  jeśli jest poprawny otrzymasz powiadomienie, a kurs będzie rozliczony bezgotówkowo!

Kurs bez konta pasażera

Kurs bez konta pasażera to tzn. “kurs z łapki”

Rozpoczęcie kursu ze strefy

W momencie rozpoczęcia kursu ze Strefy rozpoczynasz tzw. kurs na żądanie ze Strefy.

Masz trzy możliwości:

  • możesz zrealizować ten kurs z pasażerem “bez konta” – oznacza to, że pasażer nie chce połączyć swojego konta w iTaxi z tym kursem i zapłaci gotówką albo karta płatniczą
  • możesz zweryfikować pasażera i zrealizować kurs “z kontem pasażera” – oznacza to, że pasażer woli mieć kurs w swojej historii i np. zapłaci aplikacją albo jest to klient biznesowy. Pasażer widzi wtedy kurs w swojej aplikacji
  • “voucher” – oznacza to, że pasażer chce użyć vouchera biznesowego i kurs zostanie rozliczony bezgotówkowo.

Kurs z kontem pasażera

Z kontem pasażera – weryfikacja to trzy proste kroki:

Pasażer podaje numer telefonu. Klikasz “Wyślij kod” i pasażer otrzymuje kod weryfikacyjny.

Wpisujesz kod weryfikacyjny w aplikacji i klikasz “Sprawdź kod”.

Następie wybierasz konto pasażera z listy kont (jeśli pasażer ma więcej niż jedno)- zapytaj Pasażera, pod które ze swoich kont chce podpiąć kurs.

Mapa kierowców

W menu znajdziesz mapę kierowców – sprawdzisz tu, ile taksówek jest obecnie “na mieście”. Widzisz także swój status (‘zajęty”lub “wolny”).

Tryb nocny

Jeśli chcesz uruchomić tryb nocny wejdź do menu i kliknij ikonkę księżyca. Aplikacja przełączy się w tryb z kolorami, ułatwiającymi pracę w nocy.

Alarm

Włączysz go, przytrzymując dłużej ikonkę domku w dolnym menu dodatkowym. Gdy włączysz alarm, wszystkie przyciski będą podświetlone na czerwono.

Jeśli klikniesz przypadkowo, możesz alarm wyłączyć  tak samo, jak go włączyłeś.

Uwaga: opcja “alarm” to nie zabawka. Nasza centrala ma pełną procedurę reagowania, w tym powiadomienie odpowiednich służb. Nie baw się tą opcją. Ważne jest, aby centrala reagowała faktycznie wtedy, gdy któryś z kolegów czy koleżanek potrzebuje realnej pomocy!

Menu aplikacji

W menu masz dostęp do:

  • giełdy zleceń
  • swoich zleceń
  • wiadomości
  • statystyk
  • trybu nocnego.

Możesz też zajrzeć do ustawień swojego profilu, sprawdzić mapę taksówek iTaxi czy skontaktować się z nami!

Statystyki

W zakładce Statystyki zobaczysz swoje dane finansowe, statystyki kursów, ilość kursów brakujących do Super Priorytetu, komentarze od Klientów, bieżący obrót i wiele innych.

Wiadomości

Na ekranie głównym będziesz otrzymywał najważniejsze “wyciągi” z wiadomości oraz porady od iTaxi.

W menu znajdziesz sekcję “Wiadomości”, a tam listę wszystkich informacji, jakie otrzymujesz od iTaxi. Możesz wrócić do tych informacji, gdy masz ochotę i czas.

Zawsze czytaj dokładnie wysyłane komunikaty.

Ustawienia

W swoim profilu możesz podejrzeć dane osobowe oraz dane swojego auta. Jeśli chcesz zmienić któreś informacje, skontaktuj się z nami!

Pamiętaj: w profilu możesz dowolnie zmieniać atrybuty:

dzięki temu, jeśli np. nie możesz danego dnia zabrać pasażera ze zwierzakiem, po prostu wyłącz ten filtr, a system nie wyśle Ci zleceń od pasażerów, którzy szukają właśnie przewozu zwierząt.

Zmiany zostaną uwzględnione w ciągu kilku minut.

Rodzaje płatności

Czy wiesz, że...

Pasażer ma do dyspozycji wiele rodzai płatności: gotówkową, biznesową [ma podpisaną umowę z iTaxi i rozlicza się na podstawie faktur], płatność kartą u Kierowcy, płatność za pośrednictwem karty wpiętej w Aplikację, Google Pay, Apple Pay oraz BLIK.

Z punktu widzenia Kierowcy rodzajów płatności jest jednak mniej:

  • płatność przez Aplikację [podpięta karta, Google Pay, Apple Pay, BLIK],
  • płatność biznesowa
  • płatność gotówką lub płatność kartą w terminalu

W przypadku płatności przez Aplikację oraz płatności biznesowej- pieniądze przekazujemy Ci w okresie rozliczeniowym na konto wskazane przez Ciebie podczas podpisywania umowy z iTaxi.

W przypadku płatności gotówkowej oraz płatności kartą bezpośrednio u Ciebie w terminalu- pieniądze trafiają bezpośrednio do Ciebie.

Czy wiesz, że...

Klient biznesowy, który ma z iTaxi podpisaną umowę [w Aplikacji zobaczysz informację-> płatność bezgotówkowa] otrzymuje od iTaxi fakturę zbiorczą za swoje przejazdy. W takim przypadku nie jesteś zobowiązany wydawać paragonu. Jest to Klient iTaxi.

W przypadku, kiedy mamy do czynienia z Klientem indywidualnym [płatność przez Aplikację lub płatność gotówkowa] iTaxi jest jedynie pośrednikiem.


Na ekranie płatności istnieje możliwość zaznaczenia okienka “Faktura VAT”. Po wybraniu tej opcji należy wpisać numer telefonu podany przez Pasażera i na jego telefon przyjdzie link do generatora faktury.
Dzięki temu będzie mógł sobie wygenerować samodzielnie fakturę za przejazd. W przypadku wygenerowania przez Pasażera faktury zostanie ona również wysłana na Twój adres mailowy.