Aktualizacje

WAŻNE!

Pamiętaj, żeby zawsze mieć aktualna wersję aplikacji. Aktualizacje to nie tylko nowe funkcjonalności, ale również poprawki występujących wcześniej błędów.

Zanim zgłosisz błąd- upewnij się, że pracujesz na najnowszej wersji aplikacji.

Możesz tez ustawić w swoim telefonie automatyczne aktualizowanie aplikacji- dzięki temu zawsze będziesz na czasie 🙂

Instrukcja

LOGOWANIE

Aby się zalogować należy podać miasto, numer licencji i hasło.
Aby odzyskać hasło należy podać: numer umowy, numer licencji oraz podać nowe hasło.

Rejestracja:

Skontaktuj się z nami, by dołączyć od iTaxi!

WAŻNE!

Najważniejsze wiadomości znajdziesz na ekranie głównym aplikacji (żółta, mała plakietka u dołu ekranu).

Wiadomości znajdziesz także w menu (w osobnej zakładce).

STATUS ``ZAJĘTY``

Status “zajęty” poznasz po czerwonym kolorze górnego menu.

W statusie “zajęty” masz trzy ciekawe opcje:

  • wolny – kończący (tzw. zlecenia “na czarno”)
  • ustawienie adresu docelowego
  • kurs na żądanie.

Uwaga: status zmienisz używając przełącznika, który znajduje się w górnym, prawym rogu aplikacji.

TYPY ZLECEŃ

Wygląd zleceń: w-k i z adresu docelowego.

Uwaga: gdy włączysz w-k albo ustawisz adres docelowy, będziesz otrzymywać zlecenia tego typu i możesz sam zdecydować, czy chcesz je zrealizować, czy też nie.

Za odrzucenie tych zleceń nie spadają Ci statystyki. Warto jednak je realizować, żeby te statystyki poprawić 🙂

Uwaga: zewnętrzny pasek postępu w kole (kolor pomarańczowy) oznacza, ile czasu masz na podjęcie decyzji odnośnie tego zlecenia.

Czy wiesz, że…

…dzięki używaniu adresu docelowego i opcji W-K możesz optymalizować swoje doloty?

Dzięki temu, że dasz znać naszemu systemowi gdzie jedziesz- będzie on próbował proponować Ci zlecenia właśnie z tej okolicy zanim się tam znajdziesz. Im więcej Kierowców wpisuje adresy docelowe- tym większa optymalizacja dolotów dla wszystkich.

OZNACZENIA ZLECEŃ

Zlecenie terminowe
Klient VIP
Bilet iTaxi
Przejazd biznesowy

Czy wiesz, że…

…dzięki oznaczeniu zleceń wiesz co bierzesz

Dzięki temu, że widoczne jest oznaczenie zlecenia wiesz dokładnie jaki rodzaj kursu realizujesz.
Niektóre z kursów jak np. zlecenie terminowe oznaczone ikonką zegara liczą się x2 do Super Priorytetu.
Kursy oznaczone jako VIP mają szczególny priorytet.
Kursy biznesowe
oznaczone “krawacikiem” charakteryzuje wyższy stopień pewności realizacji. Znaczek Biletu charakterystyczny jest dla zleceń z ceną gwarantowaną (Uwaga!! Kursy Bilet iTaxi realizowane w taryfie nocnej również liczą się x2 do Super Priorytetu)

STATUS ``WOLNY``

Status “wolny” poznasz po zielonym kolorze paska górnego menu. Przełączenie się w ten tryb oznacza, że czekasz na kursy z iTaxi.

Na środku górnego paska widzisz podsumowanie swoich statystyk i informację, czy w danej chwili są tzw. “godziny szczytu”.

W lewym górnym rogu znajdziesz menu.

Dolny czarny pasek to dodatkowe menu z opcjami dostępu: do giełdy, Twoich zleceń i listy Stref.

Jeśli klikniesz w ikonkę “domku”, wrócisz do strony startowej aplikacji.

ZLECENIE W STATUSIE ``WOLNY``

Wygląd zlecenia w statusie “wolny”.

Jeśli przyjmiesz to zlecenie i je zrealizujesz, podniesiesz swoje statystyki. Natomiast jeśli je odrzucisz, to statystyki ulegną pogorszeniu. Informację o tym, jaki wpływ na statystyki ma Twoja decyzja, poznasz po strzałeczce na przycisku (w górę – dobrze, albo w dół – źle).

Uwaga: zewnętrzny pasek postępu w kole (kolor pomarańczowy) wskazuje ile czasu pozostało Ci na podjęcie decyzji odnośnie tego zlecenia.

W KURSIE

Gdy rozpoczniesz kurs, możesz:

  • skorzystać z mapy (po kliknięciu w ikonkę powiększenia mapy zapełni ona cały ekran)
  • skorzystać z nawigacji
  • zobaczyć: dane adresowe (w tym adres docelowy, jeśli pasażer podał) i dane pasażera wraz z komentarzem. Tu też pojawią się informacje o filtrach, jeśli pasażer je wybrał (np. “zwierzęta”).

Po kliknięciu “Czekam” pojawi się licznik czasu oczekiwania.

W MOMENCIE OCZEKIWANIA NA PASAŻERA

  • zobaczysz dodatkowe dane pasażera: typ płatności
  • sprawdzisz stawkę za km w jakiej realizujesz kurs

Po kliknięciu “Pasażer wsiadł” pojawi się możliwość zakończenia kursu.

KOŃCZENIE KURSU

  • najpierw klikasz “wolny-kończący”, dzięki temu system wyświetli Ci zlecenia w pobliżu i będziesz mógł zdecydować, czy chcesz je przyjąć
  • następnie wybierasz “zakończ” – wtedy przechodzisz do płatności za kurs.

PAMIĘTAJ

Jeśli pasażer nie podał adresu docelowego podczas zamawiania kursu, możesz dodać adres w prosty sposób już w trakcie kursu. Dzięki temu pasażer czuje się bezpiecznie, gdyż ma podgląd trasy w swojej aplikacji.

PŁATNOŚĆ

W momencie płatności zobaczysz ekran do wpisywania kwot. W zależności od typu kursu (płatności pasażera) widoczne będą pola: opłata taksometru, inne opłaty i napiwek (nie zawsze się pojawia – zależnie od preferencji pasażera może on w swojej aplikacji sam dodać napiwek).

Uwaga: w przypadku kursów z dopłatami za filtry: PREMIUM, BUS, KOMBI, dopłaty doliczą się automatycznie i nie trzeba ich wpisywać. W aplikacji pokaże się stosowna i wyraźna informacja!

UWAGA

Dodatkowa opcja: pasażer w swojej aplikacji może zmienić typ płatności nawet po rozpoczęciu kursu. Jeśli pasażer wykona taką akcję, otrzymasz powiadomienie. Dane pasażera w kursie zaktualizują się automatycznie.

PODSUMOWANIE PŁATNOŚCI

Po wpisaniu kwot pojawi się ekran podsumowania (zobaczysz jeszcze raz: jakie kwoty zostały wpisane i w które pola). W tym momencie możesz jeszcze wrócić do edycji kwoty.

Gdy klikniesz “OK”, płatność zacznie być procesowana. Jeśli zakończy się powodzeniem, zobaczysz komunikat w kolorze zielonym!

PAMIĘTAJ

W przypadku płatności u kierowcy (gotówką albo karta płatniczą) zobaczysz stosowny komunikat i pamiętaj, by rozliczyć się z pasażerem!

PROBLEM Z PŁATNOŚCIĄ

Jeśli pojawi się problem z płatnością np. aplikacją, zobaczysz stosowne komunikaty.

Jeśli nie ud się przeprocesować płatności- sugerujemy zmienić płatność na gotówkę lub skontaktować się z Centralą iTaxi.

BILET ITAXI

Bilet iTaxi jest to przejazd z ceną gwarantowaną. Warunki dla zlecenia Bilet iTaxi to: przejazd indywidualny, kurs na teraz, płatność w aplikacji, podany adres początkowy i końcowy.

Wycena Biletu iTaxi uwzględnia stawkę zł/km floty iTaxi, zawiera opłatę czasową, jest porównywalna ze wskazaniem taksometru I taryfy, obejmuje przejazd najkrótszą drogą na trasie z pkt. A do pkt. B, wycena jest zależna od popytu i podaży lecz nie mniejsza niż stawka zł/km we flocie iTaxi.

 

BILET ITAXI - zmiana adresu

Przyjmując kurs Bilet iTaxi Kierowca zobowiązany jest zrealizować kurs najkrótszą trasą w cenie Biletu iTaxi.  W przypadku zmiany adresu docelowego cena Bilet iTaxi przestaje obowiązywać, po wpisaniu nowego adresu docelowego kurs należy zrealizować i rozliczyć według wskazania taksometru

BILET ITAXI - rozliczenie po anulacji lub zmianie kursu

W przypadku zmian w kursie i odwołania ceny Biletu iTaxi podczas kończenia kursu należy zaznaczyć box umożliwiający edycję ceny a następnie wpisać cenę z taksometru w okno Opłata taksometru. Na kasie fiskalnej należy wystawić paragon na cenę umowną a następnie drugi paragon na cenę umowną w celu uzupełnienia należności do pełnego wskazania taksometru.  

opłata za kurs = cena umowna wyjściowa + dodatkowa cena umowna o wartości (wskazanie taksometru – cena umowna wyjściowa)

GIEŁDA

Na giełdzie zleceń zobaczysz wszystkie dostępne zlecenia do 24 h do przodu. Możesz zlecenia posortować – wybierz najwygodniejszy dla siebie filtr.

W podglądzie zleceń na giełdzie widzisz od razu filtry, jakie ustawił pasażer – łatwiej jest Ci zdecydować czy chcesz przyjąć takie zlecenie, czy też nie.

GIEŁDA

Jeśli chcesz zapisać się na jakieś zlecenie – wejdź w szczegóły kursu i kliknij “Zapisz się”. W przypadku terminówek, będziemy Cię prosić o potwierdzenie.

Uwaga: przypomnimy Ci o terminówce na 18 minut przed jej rozpoczęciem!

MOJE ZLECENIA

Wszystkie zlecenia, na które się zapiszesz, możesz podejrzeć w zakładce “Moje zlecenia”. Tutaj też “rozpoczynasz” terminówkę, gdy np. zapisałeś się na nią dużo wcześniej.

Uwaga: tutaj zobaczysz też zlecenia w-k i z adresu docelowego, które przyjąłeś będąc w innym kursie.

STREFY

W iTaxi masz dostęp do Stref Postojowych: lotnisk czy stref specjalnych (np. przy okazji imprez).

Listę stref znajdziesz klikając w przycisk w dolnym prawym rogu.

Jeśli masz uprawnienia do jakiejś strefy – widzisz możliwość zalogowania do niej. Przycisk jest aktywny – żółty – tylko wtedy, gdy jesteś w pobliżu tej strefy. Gdy się od niej oddalisz, będzie nieaktywny – szary.

Na przycisku logowania widzisz dwa kółeczka: R (reda) i K (koperty) – liczby przy nich oznaczają, ile samochodów jest aktualnie zalogowanych w tych miejscach.

REDA I KOPERTY

Reda – jest to najczęściej parking w pobliżu danej Strefy. Po zalogowaniu widzisz listę samochodów, które są zalogowane i stoją na tym parkingu razem z Tobą.

Koperty – to są faktyczne miejsca postojowe w danej Strefie (np. na Lotnisku Chopina). Widzisz ile czasu czekasz na kurs. Gdy pasażer wsiądzie, klikasz “Rozpocznij kurs”.

ROZPOCZĘCIE KURSU ZE STREFY

W momencie rozpoczęcia kursu ze Strefy rozpoczynasz tzw. kurs na żądanie ze Strefy.

Masz trzy możliwości:

  • możesz zrealizować ten kurs z pasażerem “bez konta” – oznacza to, że pasażer nie chce połączyć swojego konta w iTaxi z tym kursem i zapłaci gotówką albo karta płatniczą
  • możesz zweryfikować pasażera i zrealizować kurs “z kontem pasażera” – oznacza to, że pasażer woli mieć kurs w swojej historii i np. zapłaci aplikacją albo jest to klient biznesowy. Pasażer widzi wtedy kurs w swojej aplikacji
  • “voucher” – oznacza to, że pasażer chce użyć vouchera biznesowego i kurs zostanie rozliczony bezgotówkowo.

KURS ZE STREFY Z KONTEM PASAŻERA

Z kontem pasażera:

  • po wyborze tej opcji pojawi się proces weryfikacji pasażera w trzech prostych krokach
  • po zakończeniu weryfikacji możesz kliknąć “koniec kursu”; następnie  pojawi się ekran do wpisywania kwot.

WERYFIKACJA KONTA PASAŻERA

Z kontem pasażera – weryfikacja to trzy proste kroki:

Pasażer podaje numer telefonu. Klikasz “Wyślij kod” i pasażer otrzymuje kod weryfikacyjny.

Wpisujesz kod weryfikacyjny w aplikacji i klikasz “Sprawdź kod”.

Następie wybierasz konto pasażera z listy kont (jeśli pasażer ma więcej niż jedno)- zapytaj Pasażera, pod które ze swoich kont chce podpiąć kurs.

WERYFIKACJA VOUCHERA

Weryfikacja pasażera z voucherem jest bardzo prosta i zajmie Ci tylko chwilę.

Wystarczy wpisać kod vouchera (kod podaje pasażer). Klikasz “Sprawdź voucher” –  jeśli jest poprawny otrzymasz powiadomienie, a kurs będzie rozliczony bezgotówkowo!

PO ZWERYFIKOWANIU KONTA LUB VOUCHERA

Po weryfikacji pasażera (z kontem pasażera lub voucherem) zobaczysz więcej informacji o pasażerze oraz sposób płatności.

PŁATNOŚĆ W KURSACH ZE STREF

Po zakończonym kursie pojawią się ekrany do wpisywania kwoty. Działa to tak samo, jak w pozostałych kursach spoza Stref.

Po wpisaniu i zatwierdzeniu kwot będziesz informowany na bieżąco o statusie płatności.

TERMINÓWKI A KURSY ZE STREF

Jeśli przed zalogowaniem do Stref zapisałeś się na jakieś zlecenie terminowe – nie martw się, że zapomnisz! My Ci o tym zleceniu przypomnimy chwilę przed planowanym terminem.

KURS NA ŻĄDANIE

Kurs na żądanie, dostępny dotąd tylko w Strefach, jest już obecny “na mieście”. Działa dokładnie tak samo, jak “łapka” ze Strefy, z jedną różnicą. W kursie na żądanie “na mieście” nie ma opcji “Bez konta Pasażera”. W kursie na żądanie używasz opcji:

  • zweryfikować pasażera poprzez voucher
  • sparować pasażera aplikacyjnego z jego kontem używając opcji z kodem, wysłanym sms-em lub e-mailem.

MENU APLIKACJI

W menu masz dostęp do:

  • giełdy zleceń
  • swoich zleceń
  • wiadomości
  • statystyk
  • trybu nocnego.

Możesz też zajrzeć do ustawień swojego profilu, sprawdzić mapę taksówek iTaxi czy skontaktować się z nami!

STATYSTYKI

W zakładce Statystyki zobaczysz swoje dane finansowe, statystyki kursów, ilośc kursów brakujących do Super Priorytetu, komentarze od Klientów, bieżący obrót i wiele innych.

Poczytaj więcej o statystykach– warto to wiedzieć!

WIADOMOŚCI

Na ekranie głównym będziesz otrzymywał najważniejsze “wyciągi” z wiadomości oraz porady od iTaxi.

W menu znajdziesz sekcję “Wiadomości”, a tam listę wszystkich informacji, jakie otrzymujesz od iTaxi. Możesz wrócić do tych informacji, gdy masz ochotę i czas.

Zawsze czytaj dokładnie wysyłane komunikaty.

PROFIL

W swoim profilu możesz podejrzeć dane osobowe oraz dane swojego auta. Jeśli chcesz zmienić któreś informacje, skontaktuj się z nami!

Pamiętaj: w profilu możesz dowolnie zmieniać atrybuty:

dzięki temu, jeśli np. nie możesz danego dnia zabrać pasażera ze zwierzakiem, po prostu wyłącz ten filtr, a system nie wyśle Ci zleceń od pasażerów, którzy szukają właśnie przewozu zwierząt.

Zmiany zostaną uwzględnione w ciągu kilku minut.

TRYB NOCNY

Jeśli chcesz uruchomić tryb nocny wejdź do menu i kliknij ikonkę księżyca. Aplikacja przełączy się w tryb z kolorami, ułatwiającymi pracę w nocy.

MAPA KIEROWCÓW

W menu znajdziesz mapę kierowców – sprawdzisz tu, ile taksówek jest obecnie “na mieście”. Widzisz także swój status (‘zajęty”lub “wolny”).

ALARM

Włączysz go, przytrzymując dłużej ikonkę domku w dolnym menu dodatkowym. Gdy włączysz alarm, wszystkie przyciski będą podświetlone na czerwono.

Jeśli klikniesz przypadkowo, możesz alarm wyłączyć  tak samo, jak go włączyłeś.

Uwaga: opcja “alarm” to nie zabawka. Nasza centrala ma pełną procedurę reagowania, w tym powiadomienie odpowiednich służb. Nie baw się tą opcją. Ważne jest, aby centrala reagowała faktycznie wtedy, gdy któryś z kolegów czy koleżanek potrzebuje realnej pomocy!

Rodzaje płatności

Czy wiesz, że...

Pasażer ma do dyspozycji wiele rodzai płatności: gotówkową, biznesową [ma podpisaną umowę z iTaxi i rozlicza się na podstawie faktur], płatność kartą u Kierowcy, płatność za pośrednictwem karty wpiętej w Aplikację, Google Pay, Apple Pay oraz BLIK.

Z punktu widzenia Kierowcy rodzajów płatności jest jednak mniej:

  • płatność przez Aplikację [podpięta karta, Google Pay, Apple Pay, BLIK],
  • płatność biznesowa
    [w przypadku której również Kierowca nie otrzymuje zapłaty bezpośrednio od Klienta]
  • płatność gotówką
  • płatność kartą w terminalu

W przypadku płatności przez Aplikację oraz płatności biznesowej- pieniądze przekazujemy Ci w stałych okresach rozliczeniowych na konto wskazane przez Ciebie podczas podpisywania umowy z iTaxi.

W przypadku płatności gotówkowej oraz płatności kartą bezpośrednio u Ciebie w terminalu- pieniądze trafiają bezpośrednio do Ciebie.

Kiedy Kierowca wystawia fakturę Pasażerowi?

Klient biznesowy, który ma z iTaxi podpisaną umowę [w Aplikacji zobaczysz informację-> płatność bezgotówkowa] otrzymuje od iTaxi fakturę zbiorczą za swoje przejazdy. W takim przypadku nie jesteś zobowiązany wydawać paragonu. Jest to Klient iTaxi.

W przypadku, kiedy mamy do czynienia z Klientem indywidualnym [płatność przez Aplikację lub płatność gotówkowa] iTaxi jest jedynie pośrednikiem. Dlatego Kierowca ma obowiązek wydać paragon za swoje usługi oraz, na życzenie Klienta, wystawić za daną usługę fakturę.