Wynik Punktowy Kierowcy – Scoring – (widoczny w aplikacji Kierowcy iTaxi w zakładce statystyki – osiągnięcia) pokazuje punktację Kierowcy braną pod uwagę przez algorytm do wydawania zleceń (Algorytm wydawania zleceń bierze pod uwagę Wynik Punktowy Kierowcy oraz czas dojazdu do Pasażera).
Wynik Punktowy Kierowcy jest średnią z najlepszych (20 dni) Dziennych Wyników Punktowych Kierowcy z okresu obliczania punktacji (22 dni).
(Czyli z ostatnich 22 wyników dziennych odrzucamy 2 najgorsze dni z najniższą punktacją).
Wynik Punktowy Kierowcy (Scoring) może być powiększony chwilowo poprzez:
- dodanie punktów za czas oczekiwania Kierowcy bez zlecenia (+25 pkt za każde 5 minut) – kasowane po odrzuceniu zlecenia na zielono lub zmianę miejsca postoju
- rekompensatę za “minę” (zlecenie anulowane przez pasażera po rozpoczęciu dojazdu) – pierwszeństwo do zleceń – kasowane po odrzuceniu zlecenia na zielono
- rekompensatę po zakończonej realizacji zlecenia z nasłuchu – pierwszeństwo do zleceń – kasowana po odrzuceniu zlecenia na zielono
DZIENNY WYNIK PUNKTOWY = PUNKTACJA PODSTAWOWA + PUNKTACJA DODATKOWA
Dzienny Wynik Punktowy obliczany jest wyłącznie za Aktywne Dni Pracy – dni w których Kierowca oczekiwał na zlecenia w stanie “wolny” (na zielono pasek dostępności w aplikacji) łącznie co najmniej 30 minut w ciągu dnia.
PUNKTACJA PODSTAWOWA
Naliczana w każdym aktywnym dniu pracy.
- Średnią ocen kursów od Pasażerów (nie liczą się dla Kierowcy niskie oceny za czas dojazdu, obsługę płatności, działanie aplikacji) – max. 300 pkt
- Jakość pracy (% przyjętych zleceń kierowanych do Kierowcy) – max. 300 pkt
- Ocena bazowa (Kierowcy i auta) – to suma punktów za cechy auta i realizowane usługi przez Kierowcę – max. 550 pkt
- oklejenie max. 200 pkt,
- kategoria auta max. 120 pkt,
- usługi i filtry max. 230 pkt z 310 możliwych punktów za cechy (nie trzeba mieć zaznaczonych wszystkich usług i cech aby mieć maksymalną punktację). Punktowane cechy i usługi: elektryczny/hybryda, obsługa Bilet iTaxi, zakupy, przesyłki, przegroda ochronna, akcje marketingowe, brak współpracy z konkurencją, projekty specjalne (np. Pomoc Ukrainie);
PUNKTACJA DODATKOWA
Dzienny Wynik Punktowy może być zwiększany lub zmniejszany w danym dniu poprzez:
- Punkty za odznaki – dodawane max. 300 pkt (500 pkt – Warszawa) z 450 pkt (700 pkt – Warszawa) możliwych do zdobycia (nie trzeba wszystkich odznak aby mieć maksymalna punktację)
Punkty za odznaki zdobywane od poniedziałku do niedzieli dodawane są do Wyniku Dziennego przez 7 kolejnych dni (od poniedziałku do niedzieli kolejnego tygodnia).
Dostępne Odznaki ‘Kapsle”:
- Tytan – odznaka godzin szczytu – 150 pkt (200 pkt – Warszawa)(aktywność przez 30h szczytu w tygodniu)
- Terminator – odznaka zleceń terminowych – 150 pkt (200 pkt – Warszawa) (realizacja 10 zleceń terminowych w tygodniu)
- Super Priorytet – odznaka za realizowane zlecenia – 150 pkt (300 pkt – Warszawa)
Odznaka za zdobycie wymaganej liczby punktów w tygodniu (obecnie 100 pkt).
Punktacja zleceń: 1pkt – kurs indywidualny, Bilet iTaxi dzień, 2pkt – kurs biznesowy (krawat), Bilet iTaxi noc , 3pkt – kurs terminowy (zegar), 4pkt – kurs z VIP (VIP),
UWAGA: Jeśli dany kurs wydano z nasłuchu “niebieski” (gwiazdka) to za każde zlecenia dodawane jest extra +3pkt
- Punkty za anulowane zlecenie terminowe lub odrzucenie zlecenia z nasłuchu (niebieskie): – 200 pkt (jednorazowo za każde odrzucenie)
- Punkty za uwzględnioną pochwałę: +100 pkt (przez 7 kolejnych dni)
- Punkty za uwzględnioną reklamację: – 100 pkt (przez 7 kolejnych dni)
Przez pierwsze 7 dni pracy Kierowca otrzymuje stały wynik punktowy uwzględniający również punktację dodatkową – umożliwiający mu poznanie zasad współpracy i zdobycie odznak na kolejny tydzień pracy.
Brak aktywnej współpracy w godzinach szczytu i realizacji zleceń na teraz i terminowych – brak odznak dodatkowych – sprawią że WYNIK PUNKTOWY KIEROWCY będzie spadać poniżej WYNIKU PUNKTOWEGO POCZĄTKOWEGO i średniego wyniku punktowego większości Kierowców.
Booster – Czekając na kursy w jednym miejscu nie będziesz poszkodowany! Co 5 minut Twój scoring będzie się zwiększał o 25 pkt do czasu pojawienia się propozycji kursu (tzw. BOOSTER)
Punkty do Super Priorytetu:
1pkt – przejazd indywidualny, Bilet iTaxi (dzień)
2pkt – przejazd biznesowy (krawat)
3pkt – zlecenie terminowe (zegar)
4pkt – VIP (VIP)
+3pkt – jeśli dane zlecenie wydano z nasłuchem (gwiazdka)
Wartości Kapsli:
Tytan pracy – 150 pkt (30 h dostępności w godzinach szczytu (od pon do niedz))
Super Priorytet – 150 pkt (od pon do niedz)
Terminator – 100 pkt (uzyskanie założonej liczby zleceń terminowych w tygodniu)
Łącznie nie więcej niż 300 pkt doliczane w następnym tygodniu po zdobyciu
Scoring – Wynik kierowcy widoczny w menu / statystyki / osiągnięcia to średnia z 20 najlepszych z 22 dni aktywności kierowcy. Dzień aktywny – kierowca jest dostępny w aplikacji przez min. 30 min.
3 główne kategorie:
1) 300 PKT – Efektywność czyli % przyjętych zleceń
2) 300 PKT- Jakość usługi – średnia z 20 ocen – 5.0 daje 300 pkt
Do średniej nie wliczają się się oceny za: czas podstawienia pojazdu, obsługa płatności, działanie aplikacji
3) 550 – PKT Ocena auta i rodzaju usług – Obejmuje np. oklejenie, kategorię auta, bilety, zakupy, przegrodę itp.
Scoring może być powiększony o 100 pkt w wyniku pochwały Klienta lub pomniejszony o 100 pkt w wyniku uznanej reklamacji.